Pages

Sunday, August 17, 2014

Buku Merah!!

Assalamualaikum...
 
Haa...dah lebih kurang 3 bulan aku berkahwin..sekarang dah pragnent,..hehehe..bunyi mcm ciut ja kan..sat ja dah pragnent..Alhamdulillah rezeki Allah..
 
Pada 10 Ogos 2014 (Ahad) lepas aku buka buku merah..alahai punya la lama dok kat klinik Kesihatan Bakar Arang, sP. Dari Jam 8.00 pagi sampai 5.00 petang. Aku asa aku paling lama dok situ kot. Biasa la kan masa bujang tak penah nak sakit. Sekarang time pragnent mcm2 sakit dok mai. Masa bujang banyak diet n tak jaga pemakanan. Sekarang macam2 efect yang di terima.
 
Mula dari prosedur pendaftaran sampai la pemeriksaan doktor. Dari ambil darah sampai la ujian najis. semua doktor nak uji. Hb aku terlalu rendah iaitu 8 sbb 2 semua ujian kena buat. Macam2 pemakanan dan nasihat aku dapat.. sampai doktor 2 gempaq klu xnaik juga hb aku dalam 2 mggu dia nak bagi suntikan 10 hari dan dia bekalkan ubat zickcofer 30 biji.. haa makan la sampai muntah nah. Balik jer dari klinik mula la amalkan pemakanan secara sihat dan makan dan terus makan tanpa henti.
 
Alhamdulillah husband aku banyak membantu.. dari segi makanan, minuman, kain baju semua dia sediakan dan kawan2 yang berpengalaman banyak wassap, massage, telefon bagi nasihat dan pandangan tentang penjagaan dan pemakanan semasa pregnent nie. Aku yang 0-0 nie ikut saja..janji aku punya hb naik.  
 
Syukur Alhamdulillah Allah kurniakan zuriat dan suami yang terbaik dalam hidup ini, keluarga serta kawan2 yang sentiasa memberi dorongan dan kata semangat yang berterusan.

No comments: